POLITYKA PRYWATNOŚCI FIRMY EXCELTER SP. Z O.O.
Wstęp
Administrator danych mając świadomość, iż przetwarza dane osobowe deklaruje dołożyć wszelkich starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z krajowymi i europejskimi przepisami prawa w warunkach zapewniających ich bezpieczeństwo.
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Strony Internetowej www.excelter.pl zwanego dalej: „Serwisem Internetowym”.
I.Postanowienia ogólne
- Administrator danych osobowych ustala w jakim celu i w jaki sposób będą przetwarzane dane osobowe oraz odpowiada za to, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z przepisami prawa, zawartą umową i w bezpieczny sposób.
Właścicielem Serwisu Internetowego i jednocześnie Administratorem Państwa danych osobowych jest firma EXCELTER SP. Z O.O., ul. Jodłowa 32, 05-077 Warszawa, NIP: 9522091420, REGON: 142435133, tel. +48 797 010 420, e-mail: biuro@excelter.pl - Państwa dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. oraz zapisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
- Administrator dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Użytkowników odwiedzających Serwis Internetowy.
II.Rodzaj przetwarzanych danych, cel oraz podstawa prawna
- 1. Dane osobowe użytkowników Serwisu Internetowego pobierane są w przypadku:
-
- Korzystania z usługi formularza kontaktowego w Serwisie Internetowym w celu kontaktu drogą elektroniczną. Podstawa prawna: zgoda użytkownika na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- 2. W przypadku korzystania z usług formularza kontaktowego, użytkownik podaje:
-
- Nazwę
- Adres e-mail
- 3. Podczas korzystania ze Strony Internetowej Serwisu mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Użytkownika lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
III. Odbiorcy danych osobowych oraz czas ich przetwarzania
- W celu realizacji umowy Państwa dane mogą być udostępniane innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także na rzecz podmiotów, z którymi administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych w związku z realizacją usług na rzecz administratora takim jak:
- dostawcom usług zaopatrujących Administratora w rozwiązania techniczne lub organizacyjne, umożliwiające sprzedaż lub usługi na Państwa rzecz, lub zarządzanie organizacją (w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, firmie hostingowej, firmom kurierskim lub pocztowym, firmom pośredniczącym w płatnościach),
- dostawcom usług prawnych i doradczych oraz wspierających Administratora w dochodzeniu należnych roszczeń (w szczególności kancelariom prawnym, firmom windykacyjnym),
- dostawcom usług księgowych celem realizacji obowiązków w zakresie rachunkowości.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich poza teren Unii Europejskiej.
- Jeżeli podstawą przetwarzania danych osobowych jest zawarcie i realizacja umowy, Państwa dane przetwarzane będą przez Administratora przez czas potrzebny do realizacji umowy, a w przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia roszczeń (np. w postępowaniach windykacyjnych) – przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów prawa cywilnego. Dane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzamy przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. Po upływie wyżej wymienionych okresów Państwa dane są usuwane lub poddawane anonimizacji.
- W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wówczas Państwa dane osobowe przetwarzane są przez Administratora tak długo, do czasu odwołania zgody, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
IV.Prawa osób których dane dotyczą
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych Przysługują Państwu:
- prawo do żądania od Administratora dostępu do treści swoich danych,
- prawo do ich sprostowania,
- prawo do usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
- prawo do przenoszenia danych do innego administratora,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.
- W sytuacji wystąpienia przez Klienta z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Użytkownika uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
- Podanie danych osobowych za pośrednictwem Serwisu Internetowego jest dobrowolne, w związku z zawieranymi umowami sprzedaży, czy też świadczenia usług za pośrednictwem Strony Internetowej Serwisu, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w formularzach danych uniemożliwi złożenie i realizację zamówienia Użytkownika.
V.Pliki Cookies
- Cookies to niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. Cookie – ciastko), wysyłane przez serwis Internetowy który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika (komputerze, laptopie, smartfonie).
- W cookies znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego działania serwisu Internetowego wymagającego autoryzacji między innymi podczas logowania do konta użytkownika.
- Cookies:
- umożliwiają zapamiętywanie naszych odwiedzin na stronie i naszych preferencji dotyczących tej strony (m.in. język strony, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
- pozwalają sklepom internetowym polecać nam produkty związane z tymi, które zazwyczaj wybieramy, które mogą nas potencjalnie zainteresować;
- pomagają przechowywać towary wrzucone przez nas do zakupowego koszyka w sklepach online;
- umożliwiają korzystanie z kont w serwisach;
- pozwalają być zalogowanym do serwisu na każdej z dostępnych w danej witrynie podstron;
- sprawiają, że nie widzimy wciąż i wciąż tej samej reklamy czy ankiety do wypełnienia;
- pozwalają na prezentację nam reklam w sposób uwzględniający nasze zainteresowania czy miejsce zamieszkania – w ten sposób reklamy, dzięki którym korzystanie z wielu serwisów internetowych może być bezpłatne, mogą informować nas o potencjalnie interesujących nas produktach i usługach;
- pozwalają tworzyć anonimowe statystyki odwiedzalności serwisów.
- Przeglądarki internetowe zwykle domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies na urządzeniu użytkownika. Jednak użytkownicy mogą samodzielnie zarządzać ciasteczkami, np. zablokować je, wybierając w przeglądarce opcję odrzucania ciasteczek. Może to jednak spowodować, że niektóre funkcje serwisu nie będą działać poprawnie.
- Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej.
- Zmiana ustawień stanowi wyrażenie sprzeciwu, który w przyszłości może spowodować utrudnienia w korzystaniu z Serwisu. Całkowite wyłączenie opcji przyjmowania Cookies nie będzie oznaczać braku możliwości przeglądania treści zamieszczanych w Serwisie z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
- Niedokonanie zmiany ustawień oznacza, że dane będą zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika (korzystanie z Serwisu będzie powodować automatyczne zamieszczanie Cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika).
- Przechowywane dane zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu końcowym Użytkownika lub oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.
VI. Postanowienia końcowe
- Niniejsza Polityka prywatności została przyjęta na mocy decyzji Administratora. Zmiana treści Polityki może nastąpić w takim samym trybie.
- Wszelkie odstępstwa od Polityki wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Prawem właściwym dla Polityki jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej.
- W sprawach nie uregulowanych w Polityce stosuje się odpowiednie przepisy prawa.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KONTRAHENTÓW EXCELTER SP. Z O.O.
I ICH PRACOWNIKÓW /WSPÓŁPRACOWNIKÓW
Realizując obowiązek prawny nałożony na Administratora danych przepisami art. 13 i art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego dalej „Rozporządzeniem” informujemy, że:
I. Administratorem Państwa danych osobowych jest EXCELTER sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Jodłowej 32, 05-077 Warszawa (zwany dalej „Administratorem”).
II. W przypadku, kiedy jesteś pracownikiem/współpracownikiem Kontrahenta EXCELTER:
- Będziemy przetwarzać następujące Państwa dane osobowe:
- dane identyfikujące (np. imię, nazwisko),
- dane kontaktowe (np. adres e-mail, numer telefonu, nr faxu),
- dane dotyczące wykonywanego przez Państwa zawodu lub prowadzonej działalności gospodarczej, Państwa udziału w spółce cywilnej, zatrudnienia u Kontrahenta EXCELTER bądź współpracy z Kontrahentem EXCELTER (np. nazwa firmy, stanowisko).
- Państwa dane osobowe zostały przekazane (udostępnione) nam przez Państwa pracodawcę lub osobę (firmę), z którą Państwo współpracujecie (dalej: Kontrahent EXCELTER) w związku z zawieraniem z nami umowy, w tym także udziałem Kontrahenta EXCELTER w procesie zbierania ofert lub innym trybie zawierania umów lub wyłaniania kontrahentów, jak również wykonywaniem przez Kontrahenta EXCELTER (w tym także jako podwykonawca) umowy zawartej z nami (dalej łącznie jako: Umowa).
- Państwa dane osobowe będziemy przetwarzali w celu:
- zawarcia, wykonania i monitorowania wykonywania Umowy z Kontrahentem EXCELTER, w szczególności dla celów takich jak komunikacja, wykonywanie obowiązków informacyjnych, współdziałania i innych obowiązków wynikających z Umowy – przez okres poprzedzający zawarcie Umowy oraz przez okres wykonywania Umowy [podstawa prawna Art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia – realizacja prawnie uzasadnionego interesu administratora w postaci wykonywania Umowy z Kontrahentem EXCELTER],
- archiwizacji w zakresie niezbędnym dla wykonania obowiązków prawnych, w szczególności przepisów podatkowych, przepisów o rachunkowości – przez okres wynikający z tych przepisów [podstawa prawna Art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia – wykonanie obowiązku nałożonego przepisami prawa],
- ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, w tym sprzedaży wierzytelności – przez czas trwania postępowań i okres przedawnienia potencjalnych roszczeń [podstawa prawna Art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia – realizacja prawnie uzasadnionego interesu administratora w postaci dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami związanymi z Umową],
- tworzenia analiz wyników prowadzonej przez nas działalności gospodarczej na potrzeby wewnętrzne – przez okres nie dłuższy niż ten wskazany w punktach b) i c) [podstawa prawna Art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia – realizacja prawnie uzasadnionego interesu administratora w postaci optymalizacji prowadzonej działalności gospodarczej].
III. W przypadku, kiedy jesteś Kontrahentem EXCELTER (osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą lub wspólnikiem spółki cywilnej):
Państwa dane osobowe będziemy przetwarzali w celu:
-
- zawierania z nami umowy, jak również wykonania i monitorowania wykonywania umowy, którą zawarli Państwo z nami (dalej łącznie jako: Umowa) – przez okres poprzedzający zawarcie Umowy oraz przez okres wykonywania Umowy [Art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia – zawarcie i wykonanie Umowy],
- archiwizacji w zakresie niezbędnym dla wykonania obowiązków prawnych, w szczególności przepisów podatkowych, przepisów o rachunkowości – przez okres wynikający z tych przepisów [podstawa prawna Art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia – wykonanie obowiązku nałożonego przepisami prawa],
- ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, w tym sprzedaży wierzytelności – przez czas trwania postępowań i okres przedawnienia potencjalnych roszczeń [podstawa prawna Art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia – realizacja prawnie uzasadnionego interesu administratora w postaci dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami związanymi z Umową],
- weryfikacji wiarygodności kontrahenta – tj. realizacji niezbędnych działań w postaci oceny ryzyk (prawnych, finansowych, wizerunkowych i reputacyjnych) przed zawarciem umowy, po jej zawarciu, w trakcie wykonywania Umowy, lub rozszerzeniu zakresu Umowy. Realizując przedmiotowy cel możemy dodatkowo pozyskiwać Państwa dane z rejestrów informacji gospodarczej, wywiadowni gospodarczych oraz innych powszechnie dostępnych źródeł informacyjnych. Dane osobowe, o których mowa w zdaniu poprzednim będą dotyczyły regulowania przez Państwa zobowiązań oraz prowadzonej przez Państwa działalności gospodarczej [podstawa prawna Art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia – realizacja prawnie uzasadnionego interesu administratora], przez okres niezbędny do dokonania takiej oceny,
- tworzenia analiz wyników prowadzonej przez nas działalności gospodarczej na potrzeby wewnętrzne – przez okres nie dłuższy niż ten wskazany w punktach b) i c) [podstawa prawna Art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia – realizacja prawnie uzasadnionego interesu administratora w postaci optymalizacji prowadzonej działalności gospodarczej].
IV. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu także następujące prawa:
-
- prawo dostępu do danych osobowych,
- prawo do sprostowania danych,
- prawo do usunięcia danych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- prawo do przeniesienia danych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu.
V. Jeśli będą Państwo chcieli skorzystać z przysługujących praw lub uzyskać dodatkowe informacje – mogą się Państwo z nami skontaktować:
-
- pisemnie na adres EXCELTER sp. z o.o. ul. Jodłowa 32, 05-077 Warszawa, NIP: 9522091420, REGON: 142435133, tel. 22 812 65 74,
- mailowo na adres: biuro@excelter.pl.
VI. Jeśli zdecydują się Państwo skorzystać z przysługujących praw, udzielimy Państwu odpowiedzi odnośnie rozpatrzenia żądania, nie później niż w terminie miesiąca od dnia, kiedy otrzymamy żądanie.
VII. Jeśli uważają Państwo, że przetwarzając Państwa dane osobowe naruszamy przepisy prawa, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VIII. Podanie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do realizacji umowy lub podjęcia działań przed zawarciem umowy. W przypadku niepodania danych osobowych nie będzie możliwa realizacja umowy lub podjęcie działań przed zawarciem umowy.
IX. Przewidywanymi odbiorcami Państwa danych osobowych są inni administratorzy, którzy przetwarzają dane osobowe we własnym imieniu:
-
- podmioty, które są upoważnione do odbioru Państwa danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa,
- podmioty, które prowadzą działalność pocztową lub kurierską,
- podmioty, które prowadzą działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze – w celu dokonywania wzajemnych rozliczeń, w tym płatności na Państwa rzecz),
- podmioty, które nabywają wierzytelności i podmioty windykacyjne – w razie braku wykonania przez Państwa zobowiązań na podstawie Umowy,
- podmioty, które współpracują z nami przy obsłudze spraw księgowych, podatkowych, prawnych – w zakresie, w jakim staną się administratorem danych.